Catering dietetyczny Zdrowie na talerzu: dlaczego warto spróbować

Pewnie zastanawiacie się, dlaczego blogerka, która pisze o modzie plus size, dziś porusza temat cateringu dietetycznego... Ponieważ nieważne w jakim rozmiarze, chce o siebie dbać. I nawet jeżeli jej to nie zawsze wychodzi, to jest to dla niej ważne :) Bardzo lubię krągłości i bardzo duża szczupłość, jest dla mnie niezbyt atrakcyjna - lubię pupy, piersi, miękkie brzuszki - ten model kobiety, ale bycia chorą i niepełnosprawną nie lubię.


Dlaczego zdecydowałam się na gotową dietę pudełeczkową? Bo chciałam spróbować jak to jest (uwielbiam nowinki i innowacje), a także ze względu na ogrom zajęć, które mam i które czasem nie pozwalają mi na przygotowywanie zdrowych posiłków, nawet kalorycznych. Posiłków, które mnie odżywią i dadzą energię do działania :) Stosowałam dietę 1200 kcal. Dość mało, teraz wzięłabym więcej :)


Chciałam też uporządkować swój cykl dobowy jedzenia (regularność!). To było dla mnie najaważniejsze. Ponieważ często nie jadałam śniadań (a dzięki Zdrowiu na Talerzu zaczęłam), obiad w przelocie, dużo przegryzek i kawyyy.... To nie sprzyja temu, aby dobrze się czuć - nie ważne, czy mam rozmiar 38 czy 52 - organizm jest zatruty po prostu i nieodżywiony, pomimo ogromu kalorii jaki dostawał.


Co ważne! Moim założeniem o motywacją, nie było samo schudnięcie (chociaż chciałabym zejść poniżej 100 kg), a raczej początek drogi do uzdrawiania organizmu. Mój sukces "matematycznie" nie jest wielki, chociaż dla mnie wystarczający.


Muszę przyznać, że czasem podjadałam owoce i od czasu do czasu "zgrzeszyłam" (na urodzinach, na imprezie u koleżanki, na spotkaniu służbowym, czasem w pracy jak byłam zestresowana). A pomimo to udało mi się schudnąć 3,5 kilograma (w ciągu 3 tygodni.)


Został mi tydzień przygody ze Zdrowiem na Talerzu i mam nadzieję, że w tym tygodniu już sobie lepiej poradzę. Przyznam, że chciałabym kontynuować ten styl odżywiania, najchętniej nadal z cateringiem dietetycznym, ale zobaczymy :)


Jeżeli myślicie o tego typu cateringu na terenie Warszawy to mogę ich zdecydowanie polecić - niżej piszę dlaczego. W Warszawie mamy kilkadziesiąt firm oferujących diety pudełeczkowe, są nawet serwisy, które zajmują się tylko porównywaniem tych ofert! Tak samo jest w innych dużych miastach.

Strona internetowa Zdrowia na Talerzu: http://www.zdrowienatalerzu.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/zdrowienatalerzucatering

Kontakt:  biuro@zdrowienatalerzu.eu, (+48) 606 277 275.


Uwaga! Wszystkie zdjęcia są autentyczne i są mojego autorstwa :)

Jeżeli macie jakiekolwiek pytania dotyczące stosowani takiej diety - piszcie od mnie na mejla: suncitygirldva@gmail.com :) Odpowiem, podzielę się refleksją.


Dlaczego warto stosować dietę pudełeczkową?

  • Otworzenie na świat zdrowych kulinariów i nowych smaków - często zapełnie nieznanych
  • Możesz z pudełeczek czerpać wskazówki, pomysły na zdrowe dania - idealne dla osób, które zaczynają swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem i nie wiedzą jeszcze na czym polega.
  • Uregulowanie posiłków w ciągu dnia - jedno pudełko = jeden posiłek.
  • Kontrolowanie porcji - czasem mamy z tym problem, że nawet bardzo zdrowe, to jemy tego za dużo po prostu.
  • Oszczędność czasu. Niby oczywiste, ale dla mnie bardzo ważne. Nie ma wymówki typu "nie mam czasu", "wszystkie na mojej głowie", "zbliża się sesja".
  • Zbilansowane posiłki - wiemy, że dostarczamy wszystko co potrzeba.
  • Dostosowanie do potrzeb kalorycznych - nie musisz wcale się odchudzać, żeby jeść zdrowo. Możesz być sportowcem, mamą w ciąży, czy osobą, która nie toleruje glutenu.
  • Wygodne pudełka do zabrania np. do pracy, czy szkoły.
  • Nie marnowanie jedzenia. Nie ma możliwości, że zrobisz "za dużo".


Dlaczego ten catering (Zdrowie na Talerzu):

  • Bardzo dużo urozmaicenie - świetnie śniadania - jak bardzo można być kreatywnym w związku ze śniadaniami? Można!
  • Nowe, ciekawe smaki -  wiedzieliście, że serek tofu można wpleść w listek winogrona, albo śniadanie jeść z nasionami chia i goa
  • Punktualność (korzystałam z wcześniejszych cateringów i zdarzyło się, że catering po prostu nie przyjechał.)
  • Zdrowe, kolorowe i świeże dania, czasem z nieoczywistych składników. 
  • Brak potraw "suchych" - do większości dań są przygotowywane dietetyczne sosy - to ważne, bo my Polacy i Polki lubimy "na mokro", wtedy dania nie wydają się nijakie.
  • Dostaje mejlem info, jakie dziś mam menu - każdy catering informuje co jesz, ale czasem karteczki się gubią, do mejla można zawsze wrócić
  • Dostosowanie do potrzeb - niby każda firma to oferuje, ale tutaj rzeczywiście było przestrzegane. 
  • Potrawy inspirowane kuchnią z całego świata, m.in. azjatycką, czy BliskoWschodnią (uwielbiam!) - prosiłam o to i dostałam.
  • Dieta może być dostosowana nawet do dzieci i kobiet w ciąży! (ozonowane mięso i ryby)
  • Codziennie alkaliczna woda prosta z uzdrowiska - 1,5 litra!
  • Przemiła i kompetentna obsługa - bardzo ważne, przy tego typu usłudze. Pani odpowiadała na moje pytania i była otwarta na moje sugestie - brak "automatycznego" traktowania, czy odchudzania na siłę.

Moje wskazówki: jak stosować dietę pudełeczkową:

  • Nie bądźcie zbyt ambitne. Wiem, że często decyzja o odchudzaniu, czy dbaniu o siebie wiąże się z "chcę w ciągu miesiąca zrzucić 15 kg" - też tak miewam, ale na dłuższą meta to nie działa. Weźcie bardziej kaloryczną dietę, a przestrzegajcie jej :)
  • Nie podawajcie się - jeżeli jeden dzień, coś podjadłyście, trudno - świat się nie kończy. Następnego dnia wracjacie do pudełek. Pomyślcie, ile Was organizm otrzyma witamin i dobrych składników.
  • Ustalcie konkretne godziny jedzenia, o której będziecie jadły dania z pudełek i raczej się tego trzymajcie, plus/minu pół godzin, to powoduje dobre nawyki, które zostają na dłużej.
  • Jeżeli Wam coś nie pasuje, zgłoście to do cateringu. Nie warto się męczyć, bo np. dostałyście łososia, którego nie lubicie.
  • Wykorzystajcie ten czas na prace nad swoim ciałem - nie obsesyjnie, po prostu więcej ruchu, wody... pomyślcie, czym to ciało dla Was jest i dlaczego powinno Wam służyć najdłużej jak się da. Nie jestem fanką odchudzania, ale dbania o siebie tak - nawet jeżeli 3 dni to nasze folgowanie, to mamy kolejne dni i możemy zacząć od nowa, albo po prostu kontynuować nasze "dbanie".
  • Możesz mieć problem z przestawieniem się na początku, szczególnie jeżeli nigdy wcześniej nie jadałaś zbyt zdrowo, i to Twój początek. Nie obawiaj się, krok po kroku Ci się uda. 
  • Pamiętaj, aby pudełko np. z kolacją od razu wrzucić do lodówki, a inne pudełka zabrać do pracy, czy szkoły. Wszystkie pudełeczka dostajesz w świetnej papierowej torbie, którą możesz spokojnie ze sobą zabierać.

Minusy:

  • Cena. Niestety jest to dośc droga inwestycja w siebie, ale pamiętaj, że to inwestycja w Twoje zdrowie.
  • Cateringi są jednak dostępne w większości tylko w dużych miastach, w mniejszych wybór jest niewielki.
  • Wymagają sporo samodyscypliny - szczególnie na początku, gdy możemy odczuwać głód. Ja nie zawsze dawałam radę, ale każdy dzień to nowy dzień!
  • Mój największy smutek... Liczba plastikowych pudełek. Starałam się większość myć i zachować na później - można w nich mrozić, wykorzystać jako miseczki, czy późne pojemniczki na "szpargały". Cały czas szukam pomysłów recyklingowych, jak je wykorzystać.
  • Mogą być trudne, dla osób, które często wyjeżdżają na dłużej niż jeden dzień i nie mogą ich zabierać ze sobą.

Przykładowy Dni:







2 komentarze:

  1. Zapewniamy lekarstwa do leczenia różnych problemów zdrowotnych, stosując lek, który został przewidziany i ziarna można leczyć chorobę całkowicie.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda tylko że to jest takie drogie, widziałam cenniki takich firm.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.