Catering dietetyczny Zdrowie na talerzu: dlaczego warto spróbować

13:36:00

Pewnie zastanawiacie się, dlaczego blogerka, która pisze o modzie plus size, dziś porusza temat cateringu dietetycznego... Ponieważ nieważne w jakim rozmiarze, chce o siebie dbać. I nawet jeżeli jej to nie zawsze wychodzi, to jest to dla niej ważne :) Bardzo lubię krągłości i bardzo duża szczupłość, jest dla mnie niezbyt atrakcyjna - lubię pupy, piersi, miękkie brzuszki - ten model kobiety, ale bycia chorą i niepełnosprawną nie lubię.


Dlaczego zdecydowałam się na gotową dietę pudełeczkową? Bo chciałam spróbować jak to jest (uwielbiam nowinki i innowacje), a także ze względu na ogrom zajęć, które mam i które czasem nie pozwalają mi na przygotowywanie zdrowych posiłków, nawet kalorycznych. Posiłków, które mnie odżywią i dadzą energię do działania :) Stosowałam dietę 1200 kcal. Dość mało, teraz wzięłabym więcej :)


Chciałam też uporządkować swój cykl dobowy jedzenia (regularność!). To było dla mnie najaważniejsze. Ponieważ często nie jadałam śniadań (a dzięki Zdrowiu na Talerzu zaczęłam), obiad w przelocie, dużo przegryzek i kawyyy.... To nie sprzyja temu, aby dobrze się czuć - nie ważne, czy mam rozmiar 38 czy 52 - organizm jest zatruty po prostu i nieodżywiony, pomimo ogromu kalorii jaki dostawał.


Co ważne! Moim założeniem o motywacją, nie było samo schudnięcie (chociaż chciałabym zejść poniżej 100 kg), a raczej początek drogi do uzdrawiania organizmu. Mój sukces "matematycznie" nie jest wielki, chociaż dla mnie wystarczający.


Muszę przyznać, że czasem podjadałam owoce i od czasu do czasu "zgrzeszyłam" (na urodzinach, na imprezie u koleżanki, na spotkaniu służbowym, czasem w pracy jak byłam zestresowana). A pomimo to udało mi się schudnąć 3,5 kilograma (w ciągu 3 tygodni.)


Został mi tydzień przygody ze Zdrowiem na Talerzu i mam nadzieję, że w tym tygodniu już sobie lepiej poradzę. Przyznam, że chciałabym kontynuować ten styl odżywiania, najchętniej nadal z cateringiem dietetycznym, ale zobaczymy :)


Jeżeli myślicie o tego typu cateringu na terenie Warszawy to mogę ich zdecydowanie polecić - niżej piszę dlaczego. W Warszawie mamy kilkadziesiąt firm oferujących diety pudełeczkowe, są nawet serwisy, które zajmują się tylko porównywaniem tych ofert! Tak samo jest w innych dużych miastach.

Strona internetowa Zdrowia na Talerzu: http://www.zdrowienatalerzu.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/zdrowienatalerzucatering

Kontakt:  biuro@zdrowienatalerzu.eu, (+48) 606 277 275.


Uwaga! Wszystkie zdjęcia są autentyczne i są mojego autorstwa :)

Jeżeli macie jakiekolwiek pytania dotyczące stosowani takiej diety - piszcie od mnie na mejla: suncitygirldva@gmail.com :) Odpowiem, podzielę się refleksją.


Dlaczego warto stosować dietę pudełeczkową?

  • Otworzenie na świat zdrowych kulinariów i nowych smaków - często zapełnie nieznanych
  • Możesz z pudełeczek czerpać wskazówki, pomysły na zdrowe dania - idealne dla osób, które zaczynają swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem i nie wiedzą jeszcze na czym polega.
  • Uregulowanie posiłków w ciągu dnia - jedno pudełko = jeden posiłek.
  • Kontrolowanie porcji - czasem mamy z tym problem, że nawet bardzo zdrowe, to jemy tego za dużo po prostu.
  • Oszczędność czasu. Niby oczywiste, ale dla mnie bardzo ważne. Nie ma wymówki typu "nie mam czasu", "wszystkie na mojej głowie", "zbliża się sesja".
  • Zbilansowane posiłki - wiemy, że dostarczamy wszystko co potrzeba.
  • Dostosowanie do potrzeb kalorycznych - nie musisz wcale się odchudzać, żeby jeść zdrowo. Możesz być sportowcem, mamą w ciąży, czy osobą, która nie toleruje glutenu.
  • Wygodne pudełka do zabrania np. do pracy, czy szkoły.
  • Nie marnowanie jedzenia. Nie ma możliwości, że zrobisz "za dużo".


Dlaczego ten catering (Zdrowie na Talerzu):

  • Bardzo dużo urozmaicenie - świetnie śniadania - jak bardzo można być kreatywnym w związku ze śniadaniami? Można!
  • Nowe, ciekawe smaki -  wiedzieliście, że serek tofu można wpleść w listek winogrona, albo śniadanie jeść z nasionami chia i goa
  • Punktualność (korzystałam z wcześniejszych cateringów i zdarzyło się, że catering po prostu nie przyjechał.)
  • Zdrowe, kolorowe i świeże dania, czasem z nieoczywistych składników. 
  • Brak potraw "suchych" - do większości dań są przygotowywane dietetyczne sosy - to ważne, bo my Polacy i Polki lubimy "na mokro", wtedy dania nie wydają się nijakie.
  • Dostaje mejlem info, jakie dziś mam menu - każdy catering informuje co jesz, ale czasem karteczki się gubią, do mejla można zawsze wrócić
  • Dostosowanie do potrzeb - niby każda firma to oferuje, ale tutaj rzeczywiście było przestrzegane. 
  • Potrawy inspirowane kuchnią z całego świata, m.in. azjatycką, czy BliskoWschodnią (uwielbiam!) - prosiłam o to i dostałam.
  • Dieta może być dostosowana nawet do dzieci i kobiet w ciąży! (ozonowane mięso i ryby)
  • Codziennie alkaliczna woda prosta z uzdrowiska - 1,5 litra!
  • Przemiła i kompetentna obsługa - bardzo ważne, przy tego typu usłudze. Pani odpowiadała na moje pytania i była otwarta na moje sugestie - brak "automatycznego" traktowania, czy odchudzania na siłę.

Moje wskazówki: jak stosować dietę pudełeczkową:

  • Nie bądźcie zbyt ambitne. Wiem, że często decyzja o odchudzaniu, czy dbaniu o siebie wiąże się z "chcę w ciągu miesiąca zrzucić 15 kg" - też tak miewam, ale na dłuższą meta to nie działa. Weźcie bardziej kaloryczną dietę, a przestrzegajcie jej :)
  • Nie podawajcie się - jeżeli jeden dzień, coś podjadłyście, trudno - świat się nie kończy. Następnego dnia wracjacie do pudełek. Pomyślcie, ile Was organizm otrzyma witamin i dobrych składników.
  • Ustalcie konkretne godziny jedzenia, o której będziecie jadły dania z pudełek i raczej się tego trzymajcie, plus/minu pół godzin, to powoduje dobre nawyki, które zostają na dłużej.
  • Jeżeli Wam coś nie pasuje, zgłoście to do cateringu. Nie warto się męczyć, bo np. dostałyście łososia, którego nie lubicie.
  • Wykorzystajcie ten czas na prace nad swoim ciałem - nie obsesyjnie, po prostu więcej ruchu, wody... pomyślcie, czym to ciało dla Was jest i dlaczego powinno Wam służyć najdłużej jak się da. Nie jestem fanką odchudzania, ale dbania o siebie tak - nawet jeżeli 3 dni to nasze folgowanie, to mamy kolejne dni i możemy zacząć od nowa, albo po prostu kontynuować nasze "dbanie".
  • Możesz mieć problem z przestawieniem się na początku, szczególnie jeżeli nigdy wcześniej nie jadałaś zbyt zdrowo, i to Twój początek. Nie obawiaj się, krok po kroku Ci się uda. 
  • Pamiętaj, aby pudełko np. z kolacją od razu wrzucić do lodówki, a inne pudełka zabrać do pracy, czy szkoły. Wszystkie pudełeczka dostajesz w świetnej papierowej torbie, którą możesz spokojnie ze sobą zabierać.

Minusy:

  • Cena. Niestety jest to dośc droga inwestycja w siebie, ale pamiętaj, że to inwestycja w Twoje zdrowie.
  • Cateringi są jednak dostępne w większości tylko w dużych miastach, w mniejszych wybór jest niewielki.
  • Wymagają sporo samodyscypliny - szczególnie na początku, gdy możemy odczuwać głód. Ja nie zawsze dawałam radę, ale każdy dzień to nowy dzień!
  • Mój największy smutek... Liczba plastikowych pudełek. Starałam się większość myć i zachować na później - można w nich mrozić, wykorzystać jako miseczki, czy późne pojemniczki na "szpargały". Cały czas szukam pomysłów recyklingowych, jak je wykorzystać.
  • Mogą być trudne, dla osób, które często wyjeżdżają na dłużej niż jeden dzień i nie mogą ich zabierać ze sobą.

Przykładowy Dni:







You Might Also Like

2 komentarze

  1. Zapewniamy lekarstwa do leczenia różnych problemów zdrowotnych, stosując lek, który został przewidziany i ziarna można leczyć chorobę całkowicie.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda tylko że to jest takie drogie, widziałam cenniki takich firm.

    OdpowiedzUsuń

O mnie

Wszystko o modzie w dużych rozmiarach, odzieży dla puszystych, plus size, full size i jakby tego nie nazywać czyli jak się ubrać kiedy większość ubrań jest za małych? Ubrania dla rozmiarów 44,46,48,50,52,54,56,58,60 i większych. Największe baza informacji o modzie plus size w Polsce.

Obserwują

Translate